10 de Desembre de 2020

Fibracat supera els 6 milions d’euros de facturació, un 36% més que l’exercici anterior

L’operador global de telecomunicacions a Catalunya acaba l’any 2020 amb els objectius econòmics assolits i inicia el pla estratègic 2021-2025 per arribar a 1 milió de clients l’any 2025.

Per a Fibracat, l’any 2020 ha estat l’any de l’expansió al territori i de grans inversions. Un dels objectius de l’operador era tenir presència a les quatre províncies catalanes i amb la inauguració de l’store de Lleida consoliden aquesta proximitat amb els clients, després d’estar presents a Manresa, Reus i Girona. Amb cobertura de fibra òptica, Fibracat ha fet una inversió d’un 29% més que l’exercici anterior. Aquestes xifres, el converteixen en operador mòbil complert, avalat pel reconeixement internacional de la UIT (Unió Internacional de Telecomunicacions).

A nivell de tràfic de dades, tant de fibra com de mòbil, s’ha duplicat aquest 2020. Fibracat ha aconseguit pels seus clients més capacitat pel mateix preu i, fins i tot, en algunes tarifes mòbils, reduint el preu.

Fibracat té una clara projecció de creixement i d’inversió en el territori per continuar sumant clients de fibra òptica, telefonia fixa i mòbil i televisió online a Catalunya.

El CEO i cofundador de Fibracat, Josep Olivet, considera que “estem apostant pel país invertint en infraestructura pròpia per oferir un preu més competitiu i un servei de més qualitat i amb seguretat”. Actualment, Fibracat ofereix la latència d’Internet més baixa de tota Espanya, arribant a 1.000 Mbps, una velocitat de navegació que situa l’operador de telecomunicacions com un dels millors de Catalunya. Josep Olivet afirma que “tenim el compromís d’innovar per prestar el millor servei. Som conscients que la tecnologia i la connectivitat són essencials per al desenvolupament econòmic i social”.

Josep Olivet, amb més de 20 anys d’experiència en el sector de les telecomunicacions, és un dels pioners en xarxes i precursor d’innovacions que posicionen a Fibracat de manera avantatjosa. En aquest sentit, Fibracat va preveure que en pocs anys el consum d’Internet augmentaria de manera exponencial i van crear una xarxa de fibra potent. La baixa latència d’Internet n’és un altre exemple clar.

Compromís amb el territori i les persones

La vinculació al territori, el compromís amb les persones, la solidaritat i la visibilitat del talent femení són alguns dels valors de Fibracat i així ho avalen algunes de les actuacions i iniciatives que ha portat a terme durant aquest any.

Fibracat ha desenvolupat projectes de connectivitat amb la col·laboració d’ajuntaments i consorcis públics amb la finalitat de contribuir al desenvolupament de les ciutats, transformant-les en smartcities, ciutats intel·ligents interconnectades. En aquesta mateixa línia de compromís amb el territori, dona resposta a la mancança de desplegament de fibra òptica en algunes de les zones de fora de l’àrea metropolitana de Barcelona, posant la rendibilitat de la inversió en un segon terme.

En quant al compromís amb les persones i amb la societat, dona suport a diferents projectes dels territoris on opera. Durant aquesta emergència sanitària de la COVID’19, Fibracat ha posat en valor la seva vessant més solidària, col·laborant amb institucions i entitats per donar connexió Internet als col·lectius més vulnerables. Entre altres accions, ha participat en el projecte TelecomuniCAT de la Societat Catalana de Tecnologia (SCT), per connectar pacients aïllats hospitalitzats. També amb el programa Invulnerables de la Fundació Santa Clara, de Sor Lucía Caram, facilitant targetes SIM perquè els infants en situació precària continuïn el curs escolar de manera virtual.

Els valors de Fibracat estan clarament alineats amb la integració voluntària de les preocupacions socials i mediambientals en les seves operacions comercials i les seves relacions amb els seus interlocutors. A nivell intern, l’operador ha completat la migració energètica elèctrica de totes les instal·lacions a 100% renovable i s’ha reduït en un 50% els plàstics necessaris, ja que ara les targetes SIM són la meitat de mida.

La gran aposta, Fibracat TV

Una de les principals inversions d’aquest exercici, amb 1 milió d’euros, ha estat la creació de Fibracat TV, un canal de TDT per posar en valor dos aspectes que marcaran el nostre futur immediat com a societat: d’una banda, l’empoderament femení, el paper de les dones a la societat, i la igualtat i la diversitat com a factors essencials de ciutadania i de convivència; i, de l’altra, la revolució tecnològica i els canvis socioeconòmics que generarà.

Meritxell Bautista, cofundadora de Fibracat i presidenta de Fibracat TV, assegura que “quan vam decidir crear un operador català, capaç de competir amb operadors a nivell espanyol, volíem una marca que enamorés i que tothom volgués contractar. Ho aconseguim amb el servei i el preu competitiu, però també perquè darrera hi ha ànima. Els nostre valors i la nostra manera de fer tenen el seu aparador a Fibracat TV”.