27 d'Octubre de 2021

Fibracat TV, premiada en els Premis Impacte per divulgar la tecnologia amb perspectiva de gènere

Fibracat TV, el canal de TDT en català centrat en tecnologia i empoderament femení, ha estat una de les iniciatives premiades en els Premis Impacte, els guardons que atorga el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya. El jurat ha volgut premiar el canal “per la divulgació que fa de la tecnologia des d’una perspectiva de gènere”, amb una menció especial dins la categoria Tecnologia.

Els Premis Impacte reconeixen “idees conceptualment innovadores i que mostren com s’aplica aquest concepte al desenvolupament de productes i a la transformació empresarial, idees creatives que fan ús de les dades i la tecnologia, que innoven en la conversa entre marca i consumidor”. Els guardons premien les millors accions, campanyes i projectes de l’àmbit del màrqueting, la comunicació, la publicitat i les relacions públiques, que més han impactat en la societat catalana durant el darrer any.

Fibracat TV va rebre fa uns mesos el Premi a la Comunicació i la Divulgació de les TIC, que atorga el sector, per la seva tasca divulgativa de les tecnologies de la informació i la comunicació. Aquest 2021, l’Institut d’Estudis Catalans li va atorgar una menció honorífica en el Premi Creu Casas de l’IEC-Dones per canviar el món per la seva tasca de visibilització del talent femení i l’Associació Independent de Joves Empresaris de Catalunya (AIJEC) li va atorgar el Reconeixement a la Qualitat Lingüística Empresarial.

Fibracat TV arriba al 92% de Catalunya amb una proposta diferenciada: continguts innovadors en els seus formats i una programació centrada en dona i tecnologia (més del 50% del total). No emet pel·lícules, ni sèries, sinó espais divulgatius i entrevistes amb una durada d’entre 5 i 30 minuts i, en alguns casos, amb formats que tenen semblances amb els que podem trobar a xarxes socials. Més del 80% de la programació és de producció pròpia i el 94% creada a Catalunya.

A més, és l’únic canal de TDT amb difusió a tot Catalunya que supera el 95% de contingut en català. Un altre tret diferencial és el seu manifest fundacional, que prioritza l’objectiu de contribuir a l’avanç cap a una societat on la igualtat sigui real, efectiva i definitiva, i promoure referents de dones en tots els àmbits (també l’empresarial, el tecnològic o el científic).

Entre els espais de Fibracat TV més vistos, destaca Feministic, els monòlegs feministes d’Ana Polo, Lab 0-6, on nens i nenes de fins a 6 anys participen en experiments científics i conversen amb referents femenins en l’àmbit de l’àmbit científic, o La Mare del Tano, on Alba Carreres i Àngela Monge analitzen la maternitat i tot el que l’envolta des de la ironia.