24 de Gener de 2020

Ps5 i Xbox Series X: les consoles que venen

Ja arriben, són molt a prop. L’any 2020 donarà el tret de sortida del nou cicle generacional de consoles, on la 9a generació s’obrirà pas. La Ps4 i la Xbox One cediran el seu lloc a la Ps5 i la Xbox Series X. Una nova generació marcada pels avenços tecnològics que atorgaran una capacitat similar als ordinadors més potents i la irrupció de tendències com l’streaming. Aquí, la Google Stadia pot tenir alguna cosa més a dir, mentre que Nintendo quedarà al marge d’aquesta batalla amb la seva Nintendo Switch.

Potència i avenços tecnològics, senyes d’identitat de la Ps5 i la Xbox Series X

Després de les seves presentacions, sembla que trobarem dues màquines similars quant a prestacions i maquinària. Totes dues tindran tecnologies com el ray tracing, millorant efectes i reflexos a temps real. També arribaran memòries d’emmagatzematge sòlid (SSD), millorant el temps de càrrega i reduint el temps de desenvolupament dels videojocs. La integració d’instal·lacions modulars i tecnologia VRS (tècnica d’ombreig de velocitat variable) són altres novetats.

Tots dos dispositius neixen amb la idea de fer gala de potència, amb processadors d’última generació com l’AMD Zen 2 i memòries RAM molt superiors als seus antecessors. Si fem cas a l’informe de Digital Foundry, la Ps5 tindrà una potència de 9,2 teraflops (els càculs matemàtics que pot fer la unitat per segon), mentre que la Xbox Series X arribaria als 12. Per fer-nos una idea, la Ps4 arribava a 1,84 teraflops.

Les seves principals diferències se centraran en el catàleg de videojocs exclusius, probablement el factor més decisiu entre totes dues, i en elements com el comandament o les aplicacions externes. Sony continuarà comptant amb un catàleg molt més ampli de jocs, mentre que Microsoft disposarà de menys opcions però més noves. D’altra banda, tots dos busquen innovar amb els seus comandaments per oferir una experiència més sensorial, realista i immersiva.

Jocs en streaming i l’aparició d’Stadia

Durant els últims anys s’ha anat consolidant la idea del catàleg de jocs al núvol, amb serveis com PlayStation Now i Xbox Gam Pass. Totes dues videoconsoles continuaran amb la mateixa estratègia, tot i que tindran un nou competidor: Google Stadia. Es tracta de la plataforma amb la qual Google vol conquistar l’streaming de videojocs.

Sense necessitat de consola i mitjançant un servei de subscripció, Stadia ha arribat per revolucionar el sector, tot i que no disposa inicialment d’un gran catàleg de jocs (que ha anat ampliant). Fins avui, Stadia s’emporta opinions per a tots els gustos, des que pot ser una plataforma revolucionària fins al fet que no és possible gaudir-ne sense una connexió poderosa. Encara que, amb Fibracat, això no seria un problema. Veurem com evoluciona, però Google sembla que hi aposta fort.

I Nintendo?

L’altra gran marca de videojocs, Nintendo, sembla que quedarà fora d’aquesta lluita. La raó és, bàsicament, que el 2017 va llançar la seva consola Nintendo Switch i està vivint un gran estat de forma, acostant-se als 50 milions d’unitats venudes (la més venuda de 2019). Per ara, Nintendo no ha planejat presentar cap novetat.

Fibracat, l’operador dels Gamers

Ja ho hem comentat en altres ocasions: Fibracat ofereix les millors condicions de connectivitat i latència per als gamers, permetent la total immersió a l’hora de jugar en streaming. Tenint en compte el pes cada vegada major que tindran els jocs al núvol, Fibracat és l’opció més segura i encertada de gaudir a tots els nivells de les característiques que ens oferiran consoles com la Ps5, la Xbox Series X i la Google Stadia.